NOU! Antrenamente Cardio tip “Circuit”

Antrenamentul în circuit este un antrenament de rutină, care combină exerciţiile de fitness cardiovascular cu antrenamentul de forţă. Acesta a fost propus pentru prima dată la sfârșitul anilor 1950 ca o modalitate de a dezvolta fitnessul. Exerciţiile originale au avut un caracter ciclic, alternând diferitele grupe musculare (de unde şi denumirea de antrenament în circuit).

În cadrul acestui tip de antrenament între exerciţii sunt incluse scurte perioade de odihnă de 30-90 de secunde, astfel că beneficiile exerciţiilor cardiovasculare sunt combinate cu antrenamentul de rezistență. Antrenamentul în circuitul poate include o varietate de exerciţii şi echipamentul utilizat poate varia.

Puteți utiliza echipamente precum coarda, ganterele, mingea medicinală, greutățile, echipamente cu greutăţi sau echipamente care folosesc greutatea corporală.

Un circuit poate combina cel puțin șase tipuri de exerciţii şi până la maximum 15 exerciții, în funcție de obiectivele sau nivelul de antrenament. Exercițiile din circuit în general sunt structurate astfel încât să lucreze alternativ diferite grupe musculare, permiţând o recuperare adecvată.

Intervalul de odihnă între exerciții trebuie să fie între 30-90 de secunde, iar cel dintre circuite de 1-3 minute. Cluburile de fitness dispun de o gama larga de echipamente dedicate diferitelor grupe musculare, permiţându-vă să compuneţi mai multe circuite. Prin varierea exercițiilor şi a tipurilor de dispozitive vă veţi putea menţine mai uşor interesul și veți evita plictisul.

Antrenamentul în circuit este format din mai multe seturi de exerciții diferite, cu un număr de repetări mediu sau ridicat într-un timp stabilit. Astfel, în funcție de exercițiile selectate vă puteți concentra, după caz, pe dezvoltarea forţei, vitezei, rezistenţei, exploziei musculare sau a vitezei de reacție și, datorită numărului mare de exerciții consecutive, vă puteți dezvolta, în plus, capacitatea cardio-respiratorie. Antrenamentul în circuit joacă un rol cheie în antrenarea sportivilor. Este un mod ideal de a rămâne în formă, evitând în același timp antrenarea în exces a anumitor grupe musculare.

Antrenamentul în circuit poate dura între 30 şi 60 de minute, în funcție de condiţia fizică. Avantajul antrenamentului în circuit este că stimulează diferite grupe musculare si creste frecventa cardiacă în urma întăririi mușchilor şi a arderii intense a grăsimilor. Este un antrenament care va arde o cantitate mare de calorii (aproximativ 450-550 calorii pe oră).

Vă recomandăm să vă consultaţi instructorul înainte de a vă planifica antrenamentul în circuit.